viernes, 2 de noviembre de 2012

Es fan servir realment les TIC a l'escola dels meus fills?

Fa un parell de setmanes varem haver de fer una reflexió sobre si a les escoles s’està aplicant la normativa vigent en relació a l’ús de les Noves tecnologies. Personalment vaig posar que si, perquè en aquell moment així m’ho semblava; però fa dues setmanes a la classe teòrica del dimecres varem conèixer l’experiència que s’està portant a terme a una escola d’Eivissa, Can Cantó, i la veritat és que me veig amb l’obligació de rectificar el que vaig dir al seu moment perquè la meva opinió ha canviat des d’aquell moment.
Si bé és veritat que no estic dins l’aula tot el temps i realment m’he de guiar per la informació que he anat recopil.lant des de diverses fonts (demanar al meu fill, reunions, converses amb altres pares i mares,....) puc dir que tot i haver-hi un racó de l’ordinador dins l'aula i que aquest s'obre cada dia, pràcticament s’utilitza com una eina d’oci i no com una eina de treball per realitzar diferents activitats, per tant és un tipus d’ús que realment dista bastant del que es pretén al crrículum.
En canvi les famílies si que treballem des de casa amb els infants quan entrem al blog per veure qué han fet, o quan hem de cercar informació per algun projecte, per tant els infants coneixen altres usos de l’ordinador també des de casa, i això és important ja que del que es tracta en definitiva és introduir els infants en l’ús de les TIC. El que sí és destacable és que pel fet de ser una escola que treballa per projectes, els infants aprenen des de petits a anar “separant” la informació rellevant de la que no ho és, aspecte que es concreta al currículum. L'explicació de notícies que surten a l'actualitat, és important perquè amb aquesta feina s’estàn treballant molts aspectes com la capacitat d’expressió oral dels infants, però també la comprensió de la notícia, la creativitat a l’hora d’exposar-la a la resta, i llavors entre tots en parlen del tema fent una mica de reflexió crítica de tot el que els han contat. La pega des del meu punt de vista, és que ens la fan dur impresa perquè després les van penjant al passadís i així tots poden veure la seva; però està clar que si algun infant vol explicar la seva notícia en format digital ho pot fer, sempre i quant també la porti impresa.
Per tant, personalment crec que se perd una oportunitat de treballar amb les TIC perquè es podria demanar que tots els infants duguin les seves notícies amb power point i així tots farien servir les noves tecnologies. El problema és que no tothom està estudiant per mestre, i evidentment tenim un problema de desconeixença de les possibilitats que ofereix un ordinador. Per tant, seria convenient plantejar-se la possibilitat des de l’escola de fer “cursets intensius” de coses que podem fer amb l’ordinador amb els nostres fills i filles.
L'escola també disposa d’un blog al que cada setmana hi publiquen coses tant els mestres com els propis infants; el problema és que el primer any cada aula tenia el seu i era molt interessant perquè algunes publicacions les fèien els propis alumnes. Però per manca de temps de les mestres es decidí fer un blog per tota l’escola i que cada cicle vagi publicant de tant en tant. Realment és una pena perquè ja tornem a caure amb la trampa del temps. Personalment crec que si la publicació del blog la fessin els propis alumnes, sigui del curs que sigui, no suposaria tanta càrrega de feina per les mestres i es podria tornar a tenir un blog per aula. Me ve al cap la idea que es podrien organitzar i que la mestra de suport anigués a l’aula a l’hora que s’obren els racons i estar tot el tamps amb els infants a l’ordinador, per ajudar-los a publicar-hi. També si ens trobem amb la problemàtica d'estar falts de personal, es podria demanar la col.laboració de pares i mares que volguessin venir a la classe a ajudar a treballar en el blog. D’aquesta manera es treballarien les NNTT dins l’aula i el que és més important, ho farien els propis infants i aprendrien a escriure,i a fer servir el multiformat.
Un altre aspecte mitjançant el qual es poden fer servir les TIC a l'escola és mitjançant les reunions de pares i mares. El fet de fer servir per exemple powers points a les reunions també depén de cada mestra i del seu coneixement o desconeixement de les noves tecnologies. Però des del meu punt de vista crec que s’haurien de fer totes les reunions amb aquest format perquè permet mostrar d'una forma més clara la feina que es va fent des de l'escola i a més, les famílies es podrien anar familiaritzant amb el tema de les NNTT i estic segura que sempre hi hauria algún pare o mare interessat en saber com es fa un power point. D’aquesta manera anem introduint les noves tecnologies com una eina de treball per l’escola i això és important, ja que molts pares i mares només fan servir les NNTT per enviar correus, pel facebook, fotos, cercar informació d’internet i per veure els blogs de l’escola.
Per tant, la meva conclusió actual és que realment no s’estan fent servir les noves tecnologies com caldria però sí que s’estàn fent passes molt petites que espero que si hi vaig a fer pràctiques, aquestes passes siguin un poc més grosses, amb tots els coneixements que jo vaig adquirint i que els podré mostrar.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...