viernes, 19 de octubre de 2012

A la cacera del tresor!

Sa veritat és que m'ha resultat molt interessant aquesta manera de treballar perquè combina bàsicament dos aspectes que resulten molt engrescadors pels infants: l'ordinador i la recerca d'un tresor. Algunes coses no les he estès mot bé, perquèper exemple no sé si les resostes s'escriuen en un lloc determinat o se li diuen al professor directament. No he tingut l'oportuitat de veure una cacera "de veritat" i no me puc acabar d'imagiar com es fa per organitzar-ho, però pel que he entés sembla una activitat molt divertida amb la que s'aconsegueix que els infants vagin aprenent de forma significativa. Crec que és un recurs molt ric perquè introdueix continguts curriculars diversos com l'ús de les noves tecnologies, la recerca de la informació, treball autònom, treball en equip,etc, i a més permet treballar qualsevol tema perquè l'eina imprincindible és l'ordinador, la connexió a internet i tnir preparada la cacera. El problema que veig i ve motivat per la situació de crisi que patim actualment, és que no sé si les escoles disposen de tants ordinadors dins una aula per poder fer que aquesta activitat sigui participativa per a tothom. Personalment no he tingut mai l'oportunitat de conèixer cap grup que ho hagi treballat i no sé si als infants els agrada o no, però imagino que si com diuen és el recurs més utilitzat pels mestres que volen itroduir les noves tecnologies dins l'aula, suposo que deu ser perquè funciona i als infants els agrada, els motiva i els resulta divertit, i a més, aprénen. El que trobo a faltar és un poc mes de llibertat pels alumnes. És a dir, al ser preguntes i respostes tancades perquè es troben en la mteixa activitat, no es dóna l'opció als infants a aprendre a cercar la informació per internet per ells mateixos, per tant aquí no es pot ensenyar a discriminar la informació útil de la que no ho és, perquè tota la informació l'ha introduïda el mestre quan ha dissenyat la cacera. Per altra banda el trobo un recurs molt motivador i entretingut, que fomenta el treball en equip, ara hauriem de saber de quants ordinadors disposen els alumnes que participen en la cacera i si és realment un treball en equip o si es pot treballar a nivell individual i anar competint amb la resta. Per una altra part el trobo força dirigit pel mestre perquè imagino que a mide que se van donant les repostes correctes al docent, aquest els va indicant que poden anar passant cap a un nivell més, no ho sé, això no m'ha quedat prou clar, ja he dit que hauria de ser testimoni d'una cacera i poder veure-ho per jo mateixa i comprovar com hi "juguen dins la classse". Per acabar el que m'assembla millor de tot és que representa una forma lúdica de treballar un determinat contingut, i això els infants, siguin de l'edat que siguin, sempre ho agraeixen molt.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...